legaturi Sponsorizate Google

Atunci cand  creem  primul anunt Google AdWords, contul dvs. va contine un singur grup de anunturi care va gazdui anuntul si cuvintele dvs. cheie. Daca doriti sa faceti publicitate mai multor produse, servicii sau site-uri Web, trebuie sa creem  campanii si grupuri de anunturi noi.

legaturi sponsorizate

Contul dvs. AdWords este compus din trei niveluri: cont, campanie si grup de anunturi. Iata o prezentare generala a acestei structuri:

google adwords

Exemplu:

Un comerciant de produse electronice are doua tipuri de produse de vanzare pe site-ul Web: televizoare si aparate foto. Pentru a-va structura contul într-un mod eficient,  trebuie  sa creem o campanie separata pentru fiecare produs.  De exemplu, ati putea avea cate un grup de anunturi pentru fiecare marca de televizor si pentru fiecare tip de aparat foto. Aceasta va permite existenta unei corespondente între propriile anunturi si cuvinte cheie, pe de o parte si produsele carora le face publicitate, de cealalta parte.

Contul
Magazin online de produse electronice

Campanie

1. Televizoare
Grup de anunturi -Televizoare cu ecran plat
Grup de anunturi -Televizoare cu plasma

2. Aparate foto
Grup de anunturi - Aparate foto digitale
Grup de anunturi - Aparate foto compacte

Prin crearea unor campanii bine structurate, în functie de tema sau de produs, vom  obtine mai mult decat un cont care poate fi pastrat organizat cu usurinta.

Veti avea, de asemenea, seturi de anunturi si de cuvinte cheie care sunt în mod direct legate unele de celelalte. Acest lucru ajuta la îmbunatatirea Scorului de calitate, care, la randul sau, pastreaza costurile dvs. publicitare la un nivel scazut .

Importanta relevantei anunturilor Google Adwords

Un element esential al unui cont de succes îl reprezinta relevanta anunturilor, a cuvintelor cheie si a site-ului Web. Pentru a încuraja anunturile de foarte buna calitate, Google utilizeaza un parametru numit Scorul de calitate, care afecteaza performanta si costurile publicitare.

De ce este importanta relevanta?

Relevanta are legatura directa cu utilitatea pe care informatiile (de exemplu, un anunt, un cuvant cheie sau o pagina de destinatie) o au pentru un utilizator. Cunoscuta si sub numele de calitate, relevanta este în primul rand masurata prin ceea ce Google numeste Scor de calitate. Scopul sistemului Google AdWords este acela de a realiza cat mai bine cu putinta corespondenta dintre necesitatile utilizatorilor nostri si cele mai relevante anunturi. Aceasta ne asigura de faptul ca utilizatorii gasesc ceea ce cauta utilizand anunturile AdWords, ceea ce furnizeaza nu numai o experienta de utilizare pozitiva, dar si o sansa mai buna pentru succesul dvs. publicitar.

De ce evalueaza AdWords calitatea?

De la introducerea motorului de cautare Google, calitatea a fost extrem de importanta pentru echipa . AdWords a început avand ca obiectiv realizarea unei corespondente dintre anunturi bine directionate si rezultatele de cautare extrem de relevante. Prin urmare, Google a construit sistemul AdWords pentru a recompensa si promova anunturile cele mai eficiente si mai bine directionate din sistem. Aceasta ajuta la mentinerea sau chiar cresterea valorii unui anunt AdWords atat pentru agentii de publicitate, cat si pentru utilizatori.

Ce este un anunt de înalta calitate?

Un anunt de înalta calitate utilizeaza un text publicitar si cuvinte cheie relevante si link-uri catre cea mai relevanta pagina de destinatie. Acest tip de anunt este mai eficient pentru agentii de publicitate si mai relevant pentru utilizatorii nostri. De exemplu, daca un anunt pentru afacerea unui broker în imobiliare utilizeaza cuvantul cheie casa, acest cuvant ar putea fi prea general si prin urmare nu foarte relevant pentru utilizatori. Sunt multe cautari posibile în care utilizatorii ar putea introduce cuvantul casa, dar utilizatorul sa nu doreasca sa gaseasca o firma de tranzactii imobiliare, cum ar fi: închiriere casa Mamaia, decorare casa, renovare casa etc. Un anunt de înalta calitate utilizeaza cuvinte cheie care îi vizeaza pe cei mai interesati în afacere sau în serviciul anuntat, cum ar fi: cumparare casa Busteni, vand casa Constanta, imobiliare Nisipurile de aur etc.

Cum includem evaluarea calitatii în tarifare?

Cel mai bun mod de a ne mentine obiectivul este sa includem evaluari de calitate în tarifarea AdWords. Unul dintre principalele noastre instrumente este tarifarea bazata pe pret, ceea ce înseamna ca impunem costuri pe clic (CPC) mai reduse anunturilor mai relevante si CPC-uri mai mari anunturilor mai putin relevante.

Cu acest lucru urmarim  lucrarile de calitate pentru a pastra costurile scazute pentru partenerii nostri , oferindu-le  campanii de anunturi de înalta calitate pentru afacerile sau serviciile lor. Prin aceasta utilizatorii sunt încurajati sa faca clic pe anunturile noastre mai des, iar acest lucru face ca atat agentii de publicitate, cat si utilizatorii sa fie multumiti de anunturile AdWords.                                                                                

Google doreste sa va ajute sa descoperiti scenariul AdWords care vi se potriveste cel mai bine: o campanie de anunturi pentru bugetul dvs. cu CPC-uri medii mai scazute, cu un numar de clicuri ridicat si cu o rentabilitate crescuta a investitiei.

Notiuni de baza despre Scorul de calitate

Scorul de calitate evalueaza relevanta anunturilor, a cuvintelor cheie si a paginilor Web. Cu ajutorul Scorului de calitate, numai cele mai relevante anunturi sunt afisate utilizatorilor pe Google si în Reteaua Google.

Exista mai multe tipuri de Scoruri de calitate care se pot aplica pentru campaniile dvs.:
1. Scorurile de calitate ale cuvintelor cheie (afecteaza momentul si modul în care apar anunturile dvs. pe Google si în Reteaua de cautare)
2. Scorurile de calitate ale anunturilor (afecteaza momentul si modul în care apar anunturile dvs. pe Google si în Reteaua de continut)

Un Scor de calitate este atribuit fiecaruia dintre anunturile si cuvintele dvs. cheie. La calcularea acestuia se tine seama de diversi factori, printre care se numara:

* istoricul ratei de clic (CTR) a unui anumit cuvant cheie
* istoricul ratei de clic a tuturor anunturilor si cuvintelor cheie din cont
* calitatea paginii dvs. de destinatie, adica a paginii de pe site-ul dvs. Web la care trimite anuntul
* relevanta cuvantului cheie pentru anunturile din grupul sau de anunturi
* alti factori de relevanta

Rapoartele din cont

Putem trimite pentru dvs. un raport de performanta a cuvintelor cheie care sa includa detaliile privind Scorul de calitate pentru toate cuvintele dvs.cheie. ,,Slab (4/10), Bun (7/10) sau Excelent (10/10)".                       

Impactul Scorului de calitate

Scorul de calitate poate avea un efect important asupra performantei contului dvs.

Iata cateva dintre principalele aspecte care pot fi afectate de Scorurile de calitate:

1. Costurile: cu cat Scorul de calitate al unui cuvant cheie este mai ridicat, cu atat este mai scazut pretul pe care îl platiti pentru fiecare clic (si care poarta numele de cost-pe-clic real)

2. Daca anuntul dvs. este sau nu eligibil sa apara: cuvintele cheie cu un Scor de calitate mai ridicat vor fi eligibile sa intre în licitatie mai usor si cu un cost mai scazut.

3. Pozitia anuntului: clasarea unui anunt în pagina este determinata de Scorul de calitate si de suma licitata cost-pe-clic (CPC) ale cuvantului cheie.

Pe scurt, Scorurile de calitate masoara relevanta pe care cuvantul cheie, grupul de anunturi si pagina Web o au pentru cautarea efectuata de utilizator. Scorul de calitate determina timpul si locul de aparitie ale anunturilor dvs. De asemenea, cu cat este mai mare Scorul de calitate al unui cuvant cheie, cu atat sunt mai reduse sumele cost-pe-clic (CPC) si cu atat este mai buna pozitia anuntului.

Publicitatea pe web


Aspectul multimedia al continutului Web-ului este apropiat de tipurile de reclame cu care
consumatorul este obisnuit – asa cum sunt imaginile bogat colorate din reviste, reclamele
din ziare si pauzele publicitare de la televizor sau radio.
Mai mult decat atat, agentiile de publicitate sunt obisnuite sa lucreze cu ziarele si cu
revistele, iar acestea din urma si-au extins serviciile si pe Web. World Wide Web-ul prezinta
noi facilitati interesante – cum este interactivitatea.
Procesul de promovare a produselor si serviciilor este putin diferit pe Internet si
Web, fata de mediile traditionale. Web-ul nu prezinta o cale ideala spre succesul publicitatii;
facilitatile globale, interactive ale mediului nu va face ca o reclama slaba sa aiba succes, nu
garanteaza vanzarea unor produse inadecvate. Acest mediu are, totusi, multe elemente
interesante care pot fi folosite pentru a construi o campanie de promovare de succes.

NOTIUNI GENERALE DESPRE PUBLICITATE
Suntem înconjurati de o cantitate imensa de publicitate – atat de multa încat, în
multe cazuri devine orice, numai vizibila nu. Publicitatea vine în multe forme: de la mesaj
simplu ce proclameaza avantajele sau aspectele unice ale unui produs dat, pana la povesti
complexe ce întaresc imaginea de marca a unui produs ce s-a impus deja pe piata. Pentru a
întelege cum Web-ul poate fi folosit eficient pentru a face publicitate, trebuie sa întelegm ce
este publicitatea.

The Chambers Twentieth Century Dictionary defineste publicitatea asfel:
a atrage atentia; a da publicului informatii despre meritele pretinse.
Publicitatea spune publicului ceva despre un produs. Cel mai important aspect al
publicitatii este, de multe ori, uitat. Publicitatea exista pentru un simplu scop: pentru a
creste numarul vanzarilor produsului caruia i se face reclama, printr-un program de
marketing bine pus la punct.
Publicul – dar si multi manageri de marketing – vad doar reclama: o reclama
„desteapta” are ca rezultat vanzari mai mari. Ceea ce lipseste este programul de marketing
pe care reclama se bazeaza; o reclama care arata bine dar nu serveste un program de
marketing, nu va avea succesul pe care ar trebui sa îl aiba, si anume sa vanda produsul mai
bine.

Programele de marketing ar putea, de exemplu, sa descopere ca un anume produs
s-ar vinde mai bine daca pretul ar fi mai mic; sau ar putea observa ca publicul tinta a
început sa treaca cu vederea produsul si ca ar fi bine sa se faca o campanie prin care sa se
reaminteasca consumatorilor de existenta produsului; sau ar putea ajunge la concluzia ca
produsul este vazut ca fiind învechit si ar avea nevoie de o schimbare de imagine. Fiecare
din aceste programe de marketing ar putea necesita o campanie adecvata de publicitate, de
la o campanie ieftina prin intermediul unor flyere colorate, pana la cea mai scumpa
campanie televizata. Campania de publicitate prin intermediul televiziunii nu este neaparat
mai buna decat campania cu flyere, doar pentru ca este mai scumpa si pentru ca are un
public mai larg; fiecare program de marketing necesita o reclama potrivita pentru misiunea
sa, pentru mesajul si publicul sau tinta.
Programele de marketing se construiesc în functie de acest public tinta: oamenii
carora le este vandut produsul. Baza unei campanii bune este reprezentata de întelegerea a
doua elemente esentiale ale acestui public tinta: cine sunt? si cum cumpara? Majoritatea
campaniilor de markting se vor baza pe pe o analiza foarte bine delimitata despre publicul
tinta, public care poate fi împartit pe categorii de varsta, venituri, locatie geografica,
sectoarele de activitate etc.
Reclamele ajuta programele de marketing prin influentarea datorita impresionarii
unei parti bine definita din publicul tinta, parte denumita audienta.

AUDIENTA RECLAMEI
Audienta este partea din publicul tinta care se presupune ca va remarca reclama
sau o serie de reclame. Natura audientei se combina din termeni ca demografie, venituri si
altele, rezultand un amestec de audienta, relativ ca dimensiune în functie de publicul tinta,
ce este „atins” de reclama.

O reclama poate fi vazuta, de exemplu, de milioane de oameni, din care nici unul
nu face parte din publicul tinta. Astfel, audienta insa este zero, iar eficienta este neglijabila.
Alternativ, reclama poate fi vazuta de un numar restrans de potentiali cumparatori, avand o
eficienta maxima, corespunzatoare mesajului.

AMPRENTA RECLAMEI
De fiecare data cand un membru al publicului tinta intra în contact cu reclama, se
spune ca aceasta din urma va lasa o amprenta, se va imprima în mintea membrului.
Aceasta amprenta trebuie sa fie eficienta iar cea mai buna masurare a eficientei este
amintirea: poate un membru al audientei sa îsi aminteasca de reclama candva, mai tarziu?
Unele reclame trebuie sa fie vazute de mai multe ori înainte ca membrul publicului
tinta sa îsi poata aminti de ea: numarul de vizualizari pe care individul trebuie sa le aiba
înainte sa îsi poata aminti de reclama, se numeste frecventa. Aceasta frecventa este, de
obicei, între patru si sapte pentru mediile de publicitate traditionale. Depasirea acestui
numar nu este necesara, iar în unele cazuri poate fi daunatoare pentru ca reclama poate
deveni ceva banal, obisnuit si va fi ignorata. Astfel, eficienta reclamei poate fi descrisa ca o
curba în forma de clopot, cu una pana la trei afisari fiind putin, patru la sapte ca ridicat, iar
curba apoi scade – o curba de distributie normala.
În mediile traditionale, costul reclamei nu este direct proportional cu eficienta ei, ci
cu numarul de afisari pe care publicatia sau site-ul respectiv le poate livra în randul
audientei. Acest numar de afisari sunt numite cost per mie de afisari (CPM).

MASURAREA EFECTULUI RECLAMEI
Cel care face publicitate este atent la posibila audienta a publicatiei sau posterului
pe care îl va afisa – apropierea de dorintele publicului tinta.
Multe reviste obtin cel mai mare numar de cititori si îi pot clasifica pe acestia în
grupuri demografice si socio-economice – prin factori ca varsta, sex, venituri etc. În multe
cazuri – cum este cazul revistelor pe baza de abonament – este posibil sa se stie cu
exactitate care este audienta.

INFLUENTAREA AUDIENTEI
Reclamele exista pentru a influenta perspectiva. Reclama poate influenta indivizii sa
cumpere imediat produsul; sau poate avea o influenta subtila, înceata dar sigura, care va
schimba atitudinea consumatorului cu privire la un brand, prin intermediul unei serii de
reclame. Alternativ, influenta poate cere efecte secundare, ca acelea în care companiile
sponsorizeaza un eveniment nu pentru ca la eveniment ar participa potentiali cumparatori,
ci pentru ca consumatorii vor fi încantati sa cumpere de la o companie care face asemenea
sponsorizari.

Influenta nu trebuie doar sa expuna reclama catre publicul tinta, ci sa îl si afecteze.
Trebuie sa ofere publicului informatii pe care acesta se poate baza; sa îi ofere intrigi care sa
ridice întrebari; sa se asigure ca consumatorul îsi va aduce aminte numele comapniei si
produsul. Acest lucru presupune doua aspecte: primul, pozitionarea reclamei, iar al doilea,
continutul creativ.

Reclamele care apar în ziare trebuie sa aiba o pozitie oportuna. În timp ce redactorii
ziarului pot stii cu exactitate care sunt cititorii ziarului, ei nu pot garanta ca fiecare cititor va
vedea întradevar fiecare pagina a ziarului. Majoritatea oamenilor citesc ziarul conform unei
obisnuite: arunca privirea asupra unor pagini si citesc alte pagini în detaliu. Urmarind calea
pe care o face cititorul cu ochii asupra ziarului, se pot observa unele pozitii care au sanse
mult mai mari de a fi vazute, în comparatie cu altele. Din aceasta cauza, preturile pentru
publicitate într-un ziar – dar si în alte publicatii – sunt determinate de pozitia reclamei, de
expunerea ei.

Coperta interioara, spatele revistei, asezarea pe partea drepta sau stanga, toate
acestea trebuie luate în considerare. Şi acest lucru nu se limiteaza doar la mediile tiparite:
este important ca spotul publicitar sa fie asezat într-un anumit moment al pauzei
publicitare. Companiile de electricitate din Marea Britanie au observat un fenomen: în timpul
pauzelor publicitare creste consumul de curent datorita folosirii intense a ceainicelor
electrice. Acest lucru demonstreaza ca reclamele din mijlocul pauzei publicitare au sanse
mai mici de a fi vizionate, fata de cele de la început si sfarsit. Astfel, cumparatorii de spatiu
publicitar încearca sa obtina aceste doua pozitii pentru a difuza un scurt clip care contine
mesajul esential al reclamei.

Aceste studii de expunere sunt importante si pentru aranjarea marilor magazine,
pentru asezarea magazinelor în centrele comerciale si în aeroporturi. Cumparatorii observa
mai greu sau deloc produsele asezate primele dupa intrare deoarece ei trec printr-o
perioada de adaptare de la actiunea de mers, la cea de cumparaturi. Reclamele si
încurajarile de a explora produsele trebuie pozitionate cu grija, cheia succesului fiind
întelegerea obiceiurilor si felului de gandire al cumparatorilor.
Mesajul însusi este foarte important si aici apare îndemanarea în a face publicitate:
capacitatea de creatie. Acest lucru tine mai putin de imaginatie si mai mult de oportunitate,
potrivire: reclamele trebuie sa aiba tonul si sa fie potrivite pentru audienta; de la prezentari
sobre de informatii, la folosirea cu imaginatie a desenelor, actorilor si a imaginilor.
Publicitatea pe Internet nu are nimic nou sau magic, caracterul creativ ramanand acelasi;
ceea ce este diferit este posibilitatea de a avea un mesaj interactiv.

Publicitatea este sigur o arta. Crearea unei serii de imagini si mesaje este departe
de a fi usor si necesita anumite îndemanari si cunostinte. Este, de asemenea, o stiinta ce
depinde de abilitatea de a cuantifica natura si dimensiunea unei audiente speciale, si de a
influenta prin reclama. Principiile pe care se bazeaza publicitatea pe Internet, sunt
capacitatile de a indentifica locurile de unde se poate influenta audienta.

ELEMENTELE PUBLICITATII PE INTERNET
Elementul de baza al publicitatii pe Internet este reprezentat de sponsorizarea unei
pagini de Web. Pe Web, continutul paginilor este regele, si utilizatorii au control aproape
complet asupra navigarii. Unele pagini sunt mai atractive decat altele: contin informatii
pentru o anumita categorie de consumatori – care pot fi publicul tinta pentru anumite
produse. La început, reclamele pe Web presupuneau existenta unui simplu logo pe paginile
cu mare popularitate, prin care se arata faptul ca continutul era sponsorizat de o anumita
companie. Acest lucru duce la o situatie care predomina pe Internet: în loc sa plateasca
consumatorul pentru continut, plateste sponsorul.

Utilizatorii de Web viziteaza paginile pe care sunt prezente reclamele sponsorului,
într-o maniera pasiva, fara a face nimic pentru ca acele reclame sa apara pe ecran.
Modelele de publicitate de la început presupuneau ca sponsorul sa plateasca o taxa celui
care publica pagina pe Web, în functie de popularitatea paginii. Se platea o taxa lunara sau
o taxa pe numarul de afisari, asemenea publicitatii din mediile traditionale. Se presupunea
ca utilizatorii ce folosesc acea pagina populara, vor aprecia faptul ca sponsorul a platit
pentru continut, asa cum se întampla în cazul programelor TV, sau în cazul revistelor.
De fapt, putini vizitatori ai acelor pagini realizau ca cineva a platit pentru acel
continut. Probabil ideea de a face publicitate în acest fel a aparut din cauza obisnuintei:
revistele si ziarele contin reclame, paginile de Web arata ca revistele si ca ziarele; era de
asteptat ca si paginile Web sa contina reclame.

Aspectul util al Web-ului este capacitatea de a antrena utilizatorii într-o campanie
de marketing mai activa. Obiectivul celui care face publicitate s-a schimbat treptat de la a
expune individul la simple afisari, la a ademeni utilizatorul sa viziteze site-ul companiei,
unde va fi expus unui dialog comercial mai complex.

Exista zeci de mii de site-uri comerciale pe Web, ce ofera o multitudine de servicii
on-line. Ele pot fi construite si întretinute destul de usor si eficient, dar pot fi, desigur,
foarte scumpe. O pagina comerciala poate contine imagini, sunete si altele, la fel ca si
pagina unui pasionat, dar în cazul lor, scopul este pur comercial si nu de a demonstra
nivelul cunostintelor în domeniu.

O pagina de Web nu este ca un magazin bine aranjat; „fa-l frumos si clientii te vor
gasi” nu se potriveste pe Internet. Astfel, cei care îsi fac reclama pe Web sunt dependenti
de folosirea legaturilor catre site-urile lor, legaturi ce au evoluat de la simplele logo-uri de la
început, la ceea ce se numeste acum banner. Cea mai evidenta aplicare a îndemanarilor
publicitare pe Web consta în crearea, plasarea si operarea acestor reclame active.

DEMOGRAFIA PE WEB
Un aspect foarte interesant al Web-ului consta în demografie. În primul rand,
demografia se schimba. Studiile recente arata ca o gama tot mai larga de utilizatori folosesc
Internetul, fiind încurajati de World Wide Web. Noii utilizatori au venituri, varste si locatii tot
mai variate. Web-ul devine democratic si nu mai este adresat doar persoanelor specializate.
În trecut, numarul femeilor ce foloseau Internetul era în jur de 20% din totalul
utilizatorilor. Un studiu recent arata ca numarul acestora a crescut, ajungand la 31%.
Datorita faptului ca un numar tot mai mare de persoane folosesc Internetul, cresc si
posibilitatile celor ce fac publicitate. O audienta mai matura, mai putin specializata, creste.
Asa cum am stabilit mai devreme, publicitatea serveste un program de marketing,
iar programele de markting traiesc sau mor în functie de cum înteleg creatorii lor
demografia si caracteristicile publicului tinta.
Oportunitatea este relativ clara: o mare, bine definita piata, cu bani de cheltuit.


MITUL SUPORTULUI MEDIA GLOBAL

Domeniul publicitatii pe Web este subiectul catorva mituri periculoase: unele din ele
dezamagitoare, dar majoritatea induc un nivel de asteptare prea mare. Spre exemplu, unul
din aceste mituri este cel legat de acoperirea globala a Web-ului.

Este adevarat ca numarul utilizatorilor mondiali creste si ca deja a trecut de 200
milioane de persoane. Şi ca acest amestec este potrivit pentru vanzarea unei multitudini de
produse si servicii. Totusi, nu ar fi corect sa presupunem ca acest lucru înseamna audienta
globala pentru orice reclama de pe Web. Natura Web-ului înseamna ca utilizatorul trebuie sa
aleaga paginile comerciale pe care doreste sa le vada. Astfel, un site ce face reclama
anumitor produse, va atrage atentia doar unei parti din audienta globala, aceia care
îndeplinesc urmatoarele conditii:
•stiu despre existenta site-ului respectiv
•sunt interesati despre produsele sau serviciile prezentate pe site
•doresc sa primeasca mesajul comercial

Unele produse si servicii sunt sigur de interes pentru majoritatea utilizatorilor de Internet si
Web. De exemplu, utilizatorii de Web sunt potentiali clienti de calculatoare, componente de
calculatoare si accesorii. Astfel, utilizatorii reprezinta publicul tinta pentru companii ca
Microsoft, companie care cheltuieste zeci de milioane de dolari anual pentru publicitate pe
Internet.

Pentru companii ca Microsoft, utilizatorii de Internet sunt sigur publicul tinta. Pentru alte
companii, situatia nu este la fel de clara.
Toti producatorii de masini ca Ford, General Motors sau Toyota, cheltuiesc sume imense
anual pentru reclama pe Internet, chiar daca utilizatorii reprezinta doar o fractiune din
publicul lor tinta. Totusi, publicul reprezinta o audienta specifica. Datorita întelegerii
caracteristicilor audientei, producatorii de masini se asigura ca mesajul comercial este
potrivit.

Altii au crezut ca Web-ul reprezinta expunerea globala si au investit într-un site
reprezentativ pentru companie. Daca ar fi apelat la o campanie de publicitate globala prin
metodele traditionale, costurile ar fi fost de multe, multe ori mai mari decat construirea unei
pagini pe Web. Dar daca ar fi facut o campanie traditionala, ar fi gandit programul de
marketing mai atent si ar fi decis ca raspunsul consumatorilor la campanie nu este
satisfacator.

Aceste companii si-au dat seama ca Web-ul nu este mina de aur care sperau ei. Statisticile
confirma acest lucru: 40% din site-urile companiilor sunt abandonate în fiecare an datorita
rezultatului nefavorabil.

Asa cum am precizat mai devreme, reclama exista pentru a influenta perspectiva
consumatorului si a creste vanzarile produselor. În timp ce Web-ul este un fel de suport
media la nivel mondial, cumparaturile sunt un fenomen mai mult local: cineva poate primi
reclame pentru produse din alte tari, dar este mai mult ca sigur ca individul va cumpara
produsul de la magazinul local. Asta nu înseamna ca nu exista cumparatori ce apeleaza la
Internet. Exista astfel de clienti, iar acest gen de cumparaturi va creste în anii ce urmeaza,
însa cei care vor sa îsi faca publicitate vor trebui sa se orienteze mai mult spre piata locala.
Un alt aspect al mitului suportului media global este ca audienta este una globala, dar si ca
este una pasiva – ca si audienta reclamelor TV sau radio. Obiectivul unei reclame de la
televizor este de a-l tine pe privitor sa urmareasca spotul comercial. Acest lucru este
simplificat, dar esenta aceasta este. Imagini captivante si interesante, oameni amuzanti,
toate acestea sunt elementele ce le folosesc cei ce concep reclame TV pentru producatori de
masini, banci si producatori de bere.

Primele reclame de pe Web imitau reclamele din pauzele comerciale de la TV, presupunand
ca imaginile captivante vor retine atentia utilizatorului destul de mult pentru a recepta
mesajul ce se dorea a fi transmis. Din pacate pentru companii, utilizatorul de Web nu a
reactionat asa cum se asteptau creatorii de reclame. Navigarea pe Web este o actiune
activa, în care utilizatorul sare repede de la o pagina la alta. Problema creatorilor nu este
cum sa capteze atentia, ci cum sa atraga si sa retina privitorul.

Utilizatorul de Web trebuie sa fie tentat, chiar „pacalit”, sa viziteze site-ul. Dupa ce au fost
atrasi utilizatorii, cel ce îsi face publicitate are la fel de multe avantaje ca si prin media
traditionala deoarece, datorita faptului ca utilizatorul poate alege daca sa viziteze sau nu
pagina, putem presupune ca el este interesat.

CREAREA LEGATURII
Exista doua metode prin care utilizatorul poate ajunge pe pagina unui comerciant: scriind
direct adresa paginii – ceea ce presupune ca el stie despre ce e vorba – sau prin folosirea
unei legaturi de pe o pagina. În cele mai multe cazuri, legaturile aflate pe alte pagini sunt
principala sursa de vizitatori, dar nu trebuie neglijata optiunea ca ei sa stie adresa.

Exista mai multe modalitati prin care utilizatorul poate afla adresa site-ului Web. Cea mai
simpla metoda este cea prin care site-ul este înscris în motoare de cautare. Multi utilizatori
ai Web-ului folosesc motoarele de cautare frecvent, fiind principalul punct de unde încep
navigarea. Prin indexarea în aceste motoare de cautare prin intermediul cuvintelor-cheie,
companiile pot fi sigure ca, daca un utilizator va efectua o cautare ce are legatura cu
produsele sau serviciile oferite, unul dintre rezultatele cautarii va fi o legatura catre site-ul
lor.

Aditional, campaniile de marketing si promovare externe pot informa consumatorii despre
site-ul companiei: multe ziare, reviste sau spoturi TV includ acum o legatura catre site-ul
companiei. Cartile de vizita, antetele scrisorilor, produsele personalizate, toate pot avea, pe
langa logo si adresa de Web.

Totusi, faptul ca utilizatorii Web cunosc adresa de Web a companiei, nu reprezinta o
garantie a succesului. Este nevoie de a oferi utilizatorilor un motiv bun pentru care ei sa
viziteze pagina. La cel mai simplu nivel, acest lucru se poate obtine prin asigurarea ca
utilizatorii stiu ce este pe site – printr-o descriere mai exacta în motoarele de cautare,
articole în revistele specializate si prin ceea ce reprezinta cea mai populara metoda de
publicitate pe Web: omniprezentul banner.

Intre LegaturiSponsorizate.ro si Google Inc. nu exista un Parteneriat si nici nu s-a semnat un Acord de Afiliere . Acest site ( LegaturiSponsorizate.ro ) doar vinde produse Google respectand termenii,conditiile si politicile editoriale impuse.